Retrieve

Some of the articles published on the site of "Meat Industry", closed to public viewing.

To view these articles is equal to 90 rubles, you can make payments by any method convenient for you:

Subscribe to journal

АВТОРЫ: Канд. техн. наук В. Н. Махонина, д-р техн. наук В. П. Агафонычев, д-р с.-х. наук, чл.-корр. РАН В. В. Гущин «Всероссийский научно-исследовательский институт птицеперерабатывающей промышленности» — филиал ФНЦ «ВНИТИП» РАН (ВНИИПП) All-Russian Scientific Research Institute of Poultry Processing Industry — Branch of FSC ARRIPI RAS (VNIIPP)

В зарубежной и отечественной практике при определении цен на мясо и мясные продукты специалисты указывают на необходимость принимать во внимание более полные каче- ственные характеристики продуктов — их потребительские свойства. В данной статье выполнена количественная оценка качества мяса разных видов птицы (тушек и их частей). Для этого использован метод разработки объективных индексов ее качества, являющихся базой для определения коэффициентов потребительной стоимости (КПС), которые представляют собой совокупность потребительских свойств продукции. Предложенный подход является актуальным для всех участников рынка мяса птицы, поскольку облегчает достижение компромисса их интересов в части ценообразования на основе единого количественного критерия полезности товара (КПС). Производитель и продавец получают удобный инструмент для обоснования своих цен с учетом получения пользы для приобретения товара на основании выявленной полезности и, как следствие, его цены.

Consumer properties of poultry meat: the main factor of price formation

When determining prices on meat and meat products in the foreign and national practice, experts indicate the necessity to take into consideration more comprehensive product characteristics — their consumer properties. The quantitative quality assessment of meat (carcasses and their parts) from various poultry species was carried out in this paper. To this end, the authors used the method for developing its objective quality indices that are the basis for establishing coefficients of value in use, which are a complex of product consumer properties. The proposed approach is topical for all stakeholders in poultry meat market as it facilitates compromise regarding their interests in price formation based on unified quantitative product utility criterion. Manufacturers and sellers acquire a convenient tool for their price justification taking into account usefulness of product purchase based on revealed utility and, as a consequence, its price.

Вы здесь: ГлавнаяArticles