Retrieve

Some of the articles published on the site of "Meat Industry", closed to public viewing.

To view these articles is equal to 90 rubles, you can make payments by any method convenient for you:

Subscribe to journal

АВТОРЫ: Д-р техн. наук В. Б. Крылова, канд. техн. наук Т. В. Густова, И. А. Юров ФГБНУ «ФНЦ пищевых систем им. В.М. Горбатова» РАН Gorbatov Research Center for Food Systems

Эта статья представляет собой попытку собрать воедино некоторые исторические ас- пекты появления и развития этикетки для консервной банки. Отдельное внимание в ней уделено дизайнерской составляющей этикеток, цветовой гамме, современным тенден- циям дизайна, правилам маркирования по ТР ТС 022/2011, отмечены некоторые рекламные и маркетинговые компании прошлого. Сделан акцент на визуальных изображениях консервных этикеток, в том числе наиболее удачных с точки зрения дизайнерских решений. Даны некоторые советы по оформлению современной, приятной для потребителя этикетки.

On the other side of geoeconomics: label, nostalgia, design

The paper represents an attempt to bring together several historical aspects of the appearance and development of can labels. A particular attention is paid to the design element of labels, color range, modern design trends, rules for labeling according to TR TS 022/2011. Some advertising and marketing campaigns of the past are highlighted. The emphasis is made on the visual images of can labels, including most successful in terms of the design solutions. Several recommendations on production of a modern label that would be pleasant for a consumer are given.

Вы здесь: ГлавнаяArticles