Retrieve

Some of the articles published on the site of "Meat Industry", closed to public viewing.

To view these articles is equal to 90 rubles, you can make payments by any method convenient for you:

Subscribe to journal

АВТОРЫ: 29 Туниева Е. К., Насонова В.В.

АННОТАЦИЯ: Существует много факторов, оказывающих влияние на решение потребителя, связанное с выбором продукции. Использование только традиционных методов для оценки потребительского поведения не позволяет выявить эмоциональную спонтанную реакцию на продукт. В связи с этим наблюдается рост интереса к применению нейрофизиологических подходов для изучения потребительских предпочтений. Исследование мозговой активности в маркетинговых целях получило название «нейромаркетинг». В статье приведен обзор зарубежной научно­технической литературы в части истории нейромаркетинга, а также некоторых его преимуществ, недостатков, а также подходах к проведению экспериментов.

Introduction to neuromarketing

Authors: Tunieva E.K., Nasonova V.V.

Abstract. There are many factors that influence a consumer's decision to choose a product. The use of only traditional methods for assessing consumer behavior does not allow one to reveal an emotional spontaneous reaction to a product. In this regard, there is a growing interest in the use of neurophysiological approaches to study consumer preferences. The study of brain activity for marketing purposes is called "neuromarketing". The article provides an overview of foreign scientific and technical literature regarding the history of neuromarketing, as well as some of its advantages, disadvantages, as well as approaches to conducting experiments.

Вы здесь: ГлавнаяArticles